dsc_1359-1.jpg

Chulabhorn Graduate Institute held a training workshop on CGI’s service-minded performance

Chulabhorn Graduate Institute organized a training workshop on CGI’s service-minded performance for the academic-support personnel on Friday 10 February 2023 at the main auditorium on level 2 of the Chulabhorn Graduate Institute building. The purpose was to encourage exchanges of experiences in learning activities of the personnel of various work units with a view to promoting good performance in providing services to the Institute’s visitors. Khun Chittinand Nandapaiboon, or “Khru Big”, who is a specialist in customer-service psychology, was invited to serve as a resource person for the training workshop, which consisted of both lectures and group activities in both the morning and afternoon sessions.

This training workshop was expected to result in creating cooperation among the Institute’s personnel, enabling them to take full cognizance of their responsibility to one another, and eventually to achieve both their efficient internal as well as external coordination through service-minded performance.

สถาบันบัณฑิตศึกษาจุฬาภรณ์จัดอบรมเชิงปฏิบัติการ CGI ทำด้วยใจบริการ

สถาบันบัณฑิตศึกษาจุฬาภรณ์ได้จัดโครงการอบรมเชิงปฏิบัติการ“รู้หน้า ไม่รู้ใคร CGI ทำด้วยใจบริการ (Service mind)” ให้แก่บุคลากรสายสนับสนุน เมื่อวันศุกร์ที่ 10 กุมภาพันธ์ 2566 ณ ห้องประชุมใหญ่ ชั้น 2 อาคารสถาบันบัณฑิตศึกษาจุฬาภรณ์ เพื่อเป็นการแลกเปลี่ยนเรียนรู้การทำงานของกลุ่มงานต่างๆ ร่วมกัน และเป็นการส่งเสริม ให้เกิดการให้บริการที่ดีกับบุคคลภายนอกที่มาติดต่อสถาบันฯ โดยได้เชิญคุณจิตตินันท์ นันทไพบูลย์ หรือครูบิ๊ก วิทยากรผู้เชี่ยวชาญด้านจิตวิทยาบริการ เป็นผู้ให้การบรรยายพร้อมจัดกิจกรรมกลุ่มทั้งในภาคเช้าและภาคบ่าย

การอบรมดังกล่าวนับเป็นการเสริมสร้างความร่วมมือของบุคลากรภายใน อันจะช่วยให้บุคลากรแต่ละคนได้ทราบภารกิจในความรับผิดชอบซึ่งกันและกัน ส่งผลให้การติดต่อประสานงานด้วยจิตใจที่พร้อมให้บริการ (Service Mind) ทั้งภายในและภายนอกสำเร็จลุล่วงไปได้ดีและมีประสิทธิภาพ